PRZYMUSOWY GIMNAZJALISTA

Odkąd wprowadzono reformę szkolnictwa problemem są gimnazja. Nauczyciel gimnazjum narzeka, że nie może realizować zadanego programu, bo musi „wrócić” do podstawówki. Licea narzekają tak samo, bo muszą robić powtórki z gimnazjum. A co z programem licealnym? Co z maturą? Jakie będą studia? Podobny podział można zastosować także w kwestii wychowawczej. Gimnazjaliści pierwszych klas, to jednak jeszcze „tamte dzieci z podstawówki”, a klas ostatnich to jeszcze nie licealiści.Jakie jest miejsce gimnazjalisty w szkole? Czy gimnazjalista wie? Myślę, że trzeba wrócić do podstaw, do bazy i zadać sobie podstawowe pytanie: czym jest szkoła? Czy dobrodziejstwem, czy złem koniecznym?Czy powszechny dostęp do wiedzy, to przymusowa szkoła.Nagle po gdańskiej tragedii zaczęto głośno mówić, o tym co się stało?A przecież to dzieje się codziennie. Trzeba zacząć od początku. Zacząć od podziału na tych bogadych i tych biednych. Nie oszukujmy się. Taki podział był jest i będzie. Tylko najpierw trzeba go nazwać po imieniu, ot choćby gwiazdkami, jak hotele. A z wszystkim, jak z butami.Biednemu niewygodne buty będą zawsze butami, bogaty powie że to chłam i odda je biednemu i jeszcze będzie się chwalił, że mu pomógł. Tak samo jest i ze szkołami i z dostępem do pracy, nawet z dostępem do kościoła.Trzeba wrócić na ziemię. I zacząć od początku.

10 myśli do „PRZYMUSOWY GIMNAZJALISTA”

  1. ….tak jak ja zacząłem Kampanię Bezpieczna Polska. http://www.virgo.net.pl/szachy Na tej stronie można zapoznać się z moim pomysłem co należy uczynić, aby cokolwiek zmienić w naszym środowisku. Idea jest oddolną inicjatywą, którą popiera coraz więcej ludzi. Jedynym mankamentem tej inicjatywy jest brak hasła „Róbta co chceta”. Brak tego hasła uniemożliwia pokazanie działań wielu ludzi w Radomiu, na ekranach telewizorów, zarówno tych lokalnych jak i ogólnopolskich.Pozdrawiammarek Niedźwiecki

  2. Witam, Panie Marku.Trzeba szukać wiele dróg, by młodzież mogła zagospodarować swój wolny czas. Szachy na pewno są jedną z nich. Doceniam (nie tylko ja) Pana trud, by szachy wprowadzić także do szkół. Jednak bez wsparcia władzy cel jest niemożliwy, chyba że tylko na szczeblu danej szkoły. Może turniej 8 listopada „zaszczepi” temat. Może nawet będzie turniejem cyklicznym. Dobrze by było, gdyby szachy były w zakresie lekcji wf, by młodzież miała możliwość wyboru i nie przesiedziała na ławce „zwolnionych z powodu …”. Co do bicia rekordu Guinnessa, myślę że trzeba się oprzeć na młodzieży i obrać odpowiednią dla niej dyscyplinę. Kubańskiego rekordu nie uda się pobić w Radomiu. Pozdrawiam i zapraszam do dyskusji także w innych wątkach mojego bloga.

  3. After reading your article, I have some doubts about gate.io. I don’t know if you’re free? I would like to consult with you. thank you.

  4. Grâce au programme de surveillance parentale, les parents peuvent prêter attention aux activités de téléphonie mobile de leurs enfants et surveiller les messages WhatsApp plus facilement et plus facilement. Le logiciel d’application s’exécute silencieusement en arrière-plan de l’appareil cible, enregistrant des messages de conversation, des émoticônes, des fichiers multimédias, des photos et des vidéos. Il s’applique à tous les appareils fonctionnant sur les systèmes Android et iOS.

  5. urveillez votre téléphone de n’importe où et voyez ce qui se passe sur le téléphone cible. Vous serez en mesure de surveiller et de stocker des journaux d’appels, des messages, des activités sociales, des images, des vidéos, WhatsApp et plus. Surveillance en temps réel des téléphones, aucune connaissance technique n’est requise, aucune racine n’est requise.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.